Kleding winkel – klantgericht

“Ik run al een tijdje een kledingwinkel. Ik heb de opleiding gevolgd en heb er veel van geleerd. Ik heb geleerd om bij concurrenten op bezoek te gaan en prijzen te vergelijken, want één LE kan een groot verschil maken! Tegelijkertijd moet er ook nog winst gemaakt worden. Ik leerde ook te netwerken met leveranciers, die me betere prijzen zouden kunnen geven. Ik had nooit zoveel aandacht besteed aan het belang van klanten goed te behandelen en ze meer producten te laten zien, zodat ze kunnen kiezen. Nu weet ik dat ik naar mijn klanten moet glimlachen en opgewekt moet zijn, zodat ze niet slechts één kledingstuk kopen, maar mogelijk twee of drie.”

Meer services

Er zijn ook enkele andere dingen die we hebben geleerd, zoals: door een naaimachine te kopen hoeven mijn klanten niet ergens anders heen te gaan om hun kleding te repareren. Ik kan die service hun bieden en zo kan ik mijn inkomen verhogen.

Mijn droom

Ik wil ook jurken hebben om te verhuren voor de bruid en haar kinderen, in combinatie met handgemaakte accessoires. Misschien als mensen mijn producten kopen, kan ik uitbreiden.